Rychlý kontakt
ČKD Mobilní Jeřáby a.s.
Politických vězňů 1337
274 01 Slaný
Tel/Fax: 312 526 210
E-mail: info@ckd-jeraby.cz
Autojeřáb AD 10 K v kontejnerovém provedení je určený k použití na podvozku s kontejnerovým hydraulickým systémem (např. CTS 14155 aj.). Jeřábová nástavba je dodávána s vlastním motorem Hatz, takže může pracovat i samostatně bez podvozku se zachováním všech jeřábových parametrů mimo pojezdu. Maximální nosnost 10 000 kg. Změny z titulu zlepšení funkcí nebo konstrukce vyhrazeny.
AD - 10 | Délka | Šířka | Výška | Šířka s vysunutými opěrami | |
---|---|---|---|---|---|
Rozměry mm | 7 700 | 2 480 | 3 800 * | 3 820 | |
Celková hmotnost kg | 17 300 (z toho jeřáb přibližně 7 000) * | ||||
Zatížení náprav kg | Přední: 7 320 * | Zadní: 9 540 * | |||
Nosnost kg/m | 10 000 / 2,5 | ||||
Pojezd s břemenem kg/mm | 1 500 / 2 200 | ||||
Délka základního výložníku | Zasunutý: 7 100 mm | Vysunutý: 12 000 mm | |||
Délka výložníku s nástavcem | 15 000 mm | ||||
Hydraulická soustava | 5 obvodů na otočném vršku | ||||
Bezpečnostní zařízení | SLI 05 | ||||
Ovládání | elektronické, proporcionální se sférickými ovladači | ||||
Typ podvozku | TATRA T 815, MERCEDES, IVECO / rozvor 3 700 mm | ||||
Výkon motoru | 230 kW (Tatra) | ||||
Maximální dopravní rychlost | 80 km/hod. * | ||||
Tažné zařízení | Tatra - ano - dovolená hmotnost přívěsu 10 000 kg |
* závisí na použitém podvozku
Hlavním smyslem jeřábové nástavby v kontejnerovém provedení je nabídnout zákazníkům, kteří již vlastní nebo uvažují o koupi podvozku s kontejnerovým hydraulickým systémem (např. CTS 14155 VP aj.) a chtějí ho používat pro různé činnosti a s různými výměnnými nástavbami, rozšířit své možnosti o jeřábování. V tomto případě není nutná investice do dalšího nákupu vozidla jako u klasického autojeřábu, větší možnost vytížení již provozovaného vozidla, větší rozsah nabízených prací. Dalším argumentem je úspora ostatních nákladů, spojených s provozováním všech vozidel (silniční daň, havarijní pojištění atd.) Pro firmy, které nemají svoji činnost založenou na provozování klasických autojeřábů (jako stavební stroj), ale přesto jeřábové práce využívají nárazově, nebo na opakující se činnost v různých časových intervalech, je náš systém vhodným řešením.
Jako klasický autojeřáb společně s kontejnerovým podvozkem, po skončení práce je jeřáb složen a podvozek může být využíván pro jiné kontejnerové nástavby.
Jeřábová nástavba, která je vybavena vlastním dieselovým motorem Hatz, takže je zcela nezávislá na motoru podvozku ,může pracovat samostatně na opěrách se zachováním jeřábových parametrů mimo pojezdu (nakládka materiálu, zboží apod.). Vozidlo, které dopravilo jeřábovou nástavbu na pracovní místo, může od této chvíle fungovat s jinou nástavbou (valník). Takto je možno zajistit nakládku i odvoz s použitím pouze jednoho vozidla a jedné posádky.
Při transportu se jeřábová nástavba v kontejnerovém provedení chová podobně jako standardní autojeřáb a je také schopna podobného charakteru práce.
Skládání a nakládání jeřábu probíhá shodně jako při použití obdobného kontejneru, při využití nakládacího hydraulického ramene. Jedinou odlišností je nutnost mírně zvednout výložník, aby nedošlo k jeho kolizi s podvozkem při couvání automobilu ke složenému jeřábu nebo při spouštění jeřábu na zem.
Po zajetí podvozku pod jeřábovou nástavbu v pracovní poloze dojde k zajištění háku hydraulického systému, zdvižení opěr do přepravní polohy a následuje dotažení celé nástavby na podvozek.
V poloze na transportním automobilu se provede vyklopení opěr (hydraulicky) a jejich začepování. Potom se spustí pístnice svislých válců opěr na zem a vysouvají se dál, až kola zadní nápravy odlehnou od země, poté se hydraulicky se uzamknou.
Pokud požadujeme práci jeřábové nástavby samostatně, odpojíme ji od háku hydraulického natahovacího systému, vysuneme nástavbu pomocí svislých válců opěr a podvozek může vyjet z pracovního prostoru.
Vlastní jeřábové práce jsou shodné se standardním jeřábem AD 10, včetně shodného způsobu ovládání jeřábu ze sedačky se sférickými ovladači (joysticky) a elektronického bezpečnostního vybavení (EIP SLI 05 D a IVN), teleskopování výložníku a použití prodlužovacího nástavce výložníku.