Rychlý kontakt
ČKD Mobilní Jeřáby a.s.
Politických vězňů 1337
274 01 Slaný
Tel/Fax: 312 526 210
E-mail: info@ckd-jeraby.cz
Víceúčelový vyprošťovací jeřáb AV30 je novinkou v oblasti vyprošťovací techniky. Je zde využita dlouholetá zkušenost firmy při výrobě mobilních jeřábů, jsou zachovány vlastnosti pro klasické jeřábování, které jsou rozšířeny o schopnost stroje při vyprošťování havarovaných vozidel (naviják RAMSEY RPH 45 000 o tahu v laně 20 t) a odtahování havarovaných vozidel (hydraulické odtahové zařízení o nosnosti 7,5 t). Alternativně může být jeřáb doplněn dalším navijákem HYK 10 s řadičem lana a tahem 10,0 t v laně ø 16 mm s délkou cca 70 m. V přední části vozidla pod nárazníkem může být namontován 3. vyprošťovací naviják HV 12/15000 s tahem v laně cca 6,0 t.
Jeřábová nástavba je montována na podvozku Mercedes-Benz Actros 4143 K 8x4 nebo Actros 4150 K 8x8, alternativně na podvozku Tatra T815 260 R 81 36 255 8x8.2/20. Použitý podvozek má zadní dvě nápravy s dvojmontáží kol. Rozměr pneumatik 315/80-R 22,5, přední nápravy 385/65-R 22,5. Pro stabilizaci jeřábu při značně rozšířených užitných vlastnostech jsou použity dva páry konstrukčně odlišných opěr. První pár vodorovně výsuvných opěr je umístěn za koly druhé přední nápravy; po vysunutí do pracovní polohy se svislé válce opěr po spuštění na zem automaticky hydraulicky zamykají. Druhý pár opěr je umístěn na zádi vozidla. Tyto opěry jsou určeny pro kotvení jeřábu při vyprošťování (dvoupolohové patky opěr umožňují použití jednak na zpevněném povrchu – ploché patky, jednak zarytí do země při vyprošťování v terénu – „rycí“ poloha patek).
Otočný vršek, ovládání, kabina a kapotování jeřábu jsou konstruovány tak, aby byly zachovány jeřábovací schopnosti stroje. Je použit elektronický indikátor přetížení SLI 05 a indikátor vysokého napětí IVN. Výložník má dva hydraulicky výsuvné díly a poslední (čtvrtý) je vysouván přečepováním. Délka výložníku je konstruována tak, aby byly maximálně zvýšeny parametry při vyprošťování vozidel z kratší vzdálenosti. Jeřáb je vybaven kladnicí s třemi kladkami o nosnosti 30 t. Na přání zákazníka je možno vybavit jeřáb hydraulikou DANFOSS s proporcionálními ovladači jeřábových funkcí.
Vlastní vyprošťovací zařízení sestává z dvakrát lomeného, hydraulicky ovládaného ramene se zinkovanou vyprošťovací a transportní vidlicí. Rameno je doplněno hydraulickým navijákem RAMSEY RPH 45000 (výrobce USA) o tahu v laně 20 t. Naviják je vybaven lanem délky 70 m, což umožňuje vyprošťovat vozidla ze vzdálenosti větší než 60 m. Konstrukce navijáku umožňuje vytažení lana tahovou silou ručně bez nutnosti odvinutí hydraulikou (vyšší rychlost při použití). Hydraulika vyprošťovacího ramene a řízení navijáku se ovládá dálkově, prostřednictvím vysílače, což obsluze umožňuje řídit vyprošťovací práce z bezprostřední blízkosti.
Při jízdě jeřábu po komunikaci je vyprošťovací vidlice zvednuta do bezpečné výšky vedle výložníku a nemůže tak v žádném případě ohrozit ostatní vozidla. V této transportní poloze je vidlice aretována mechanicky. Vidlice je seřiditelná jak pro různou rozteč kol vlečených vozidel, tak také umožňuje změnu vyložení za vyprošťovacím jeřábem (teleskopické, hydraulicky vysouvané rameno). Při zdvižení vyprošťovaného vozidla vidlicí se zamknou hydraulické zámky zvedacích válců a vidlice je tak aretována pro transport. Nosnost vidlice je 7,5 t. Jeřáb je vybaven elektronickou váhou ke stanovení hmotnosti břemene upevněného na přepravních (odtahovacích) brýlích.
Vyprošťovací jeřáb AV30 | Délka | Šířka | Výška | Šířka s vyklopenými opěrami | |
---|---|---|---|---|---|
Rozměry mm | ~ 11 000 | 2 500 | 3 850 | 5 780 | |
Celková hmotnost | ~ 32 000 kg | ||||
Nosnost | 30 000 kg | ||||
Délka výložníku m | zasunutý 7,0 | vysunutý hydraulicky 15,0 (mechanicky 17,5) | |||
Hydraulická soustava | 6 obvodů na podvozku, 4 obvody na otočném vršku | ||||
Bezpečnostní zařízení | SLI 05 doplněný IVN | ||||
Ovládání jeřábu | mechanické, čtyřpákové ovládání rozvaděčů | ||||
Typ podvozku | Mercedes-Benz Actros 4143 K 8x4/4 // MB Actros 4150 K 8x8/4 | ||||
Max. dopravní rychlost | 85 km/hod. (samotný jeřáb) | ||||
Vyprošťovací zařízení | hydraulicko-mechanické rameno s úchopnou vidlicí | ||||
Naviják | RAMSEY RPH 45000 (USA) // HYK 10 BFV // HV 12000-15000 | ||||
Tažná síla v laně | max. 20 t (v základní vrstvě lana) // max. 10,0 t // max. cca 6,0 t | ||||
Délka vyprošť. lana | 70 m (efektivně více než 60 m) // 70,- m (více než 60,-) // ~ 38 m | ||||
Nosnost vidlice | 7,5 t (při minimálním vyložení) | ||||
Vysunutí vidlice | teleskopicky, hydraulický zdvih až 1 200 mm | ||||
Ovládání vyprošťováni | dálkové, bezdrátové vysílačem (rameno i naviják) | ||||
Shrnovací radlice * | typ PSS 26 | ||||
Rozměry | šířka 2 600 mm | ||||
Délka vozidla s radlicí | ~ 12 000 mm | ||||
Ovládání radlice | z kabiny vozidla z ovládacího panelu | ||||
Další možná výbava | dle dohody a objednávky | ||||
Elektrocentrála | NEEC H 4 | ||||
Specifikovaná výbava | dle objednávky |
Změna konstrukce vyhrazena!
* Pokud je namontována radlice, není naviják HV 12/15 000
Autojeřáby - více informací ....
Jako zvláštní výbava může být jeřáb kompletován s hydraulickou shrnovací radlicí typu PSS 26 o šířce 2600 mm. Radlice je seřiditelná hydraulicky jak ve svislé, tak i vodorovné rovině (lze ji natočit do šikmé polohy do obou stran vozidla).
Veškeré manipulace s radlicí jsou velmi snadné a jsou prováděny z panelu, umístěného do kabiny řidiče vozidla. Radlici lze snadno namontovat na vozidlo a demontovat z vozidla, včetně odpojení hydrauliky ovládání pomocí rychlospojek. Spodní hrana radlice je obložena gumou.
Jeřáb je možno doplnit další výbavou dle specifických požadavků odběratele, jako je např. rozšíření výbavy nářadí a speciálních přípravků, další světlomety (např. bodové otočné pro vyhledávání v noci, nebo osvětlení vyprošťovaného vozidla), atd. Jeřáb je vybaven dálkově ovládaným reflektorem pro osvětlení pracoviště, umístěným na 1. výsuvném dílu výložníku – reflektor lze natáčet do libovolného směru pomocí ovladače.
Dodací termín a platební podmínky
Jeřáb, vzhledem ke svému specifickému použití, není vyráběn v sériích, ale pouze zakázkově. Proto je dodací lhůta stanovena na asi 6 měsíců ode dne podepsání kupní smlouvy. Platební podmínky budou určeny při samostatném jednání. Předpokládá se ale, po podpisu kupní smlouvy, složení zálohy ve výši 40 – 50 % z kupní ceny vč. DPH.
Cenové a platební podmínky pro případ exportu je nutno stanovit pro každý konkrétní případ samostatně (vliv požadovaných předávacích podmínek, vybavení stroje, vzdálenosti místa předání, atd.).
Záruční a pozáruční servis
Veškerý záruční a pozáruční servis jeřábu provádí výrobce, nebo jím autorizované opravny. Výjimkou jsou pouze ty komponenty jeřábu, kde si právo servisu vyhrazuje příslušný výrobce (např. ve své síti, elektronické vybavení, atd.). Délka záruční doby je stanovena standardně na 12 měsíců ode dne předání konečnému zákazníkovi, podle podmínek, stanovených záručním listem.